10 anledningar att älska hösten!


 
Lite feegood-tips är aldrig fel. Många blir deppiga på hösten och några inte. Jag blir inte, så jag tänkte bjuda på lite tips som får en att må bäst i höst. Utan tvekan! Några meningar som jag hoppas ska ge er något. Precis allt utav dessa saker gör jag alltid på hösten. Enjoy fina läsare!
 
1. Sommarens "ut i solen"-stress har äntligen lagt sig. Nu slipper man äntligen solsting. Nu kan man tillbringa kvällarna hemma med tända ljus, filmer och något gott till det. Att äta choklad - utan dåligt samvete. Finns väldigt många mysiga filmer och kanske det allra bästa.. Skräckfilmerna.
2. Det är nu man äntligen får frossa i snygga halsdukar, mysiga koftor och snygga kappor. Höstmodet slår allt! Murriga färger som mossgrönt, orange, plommon, vinrött och såklart - svart. Jag längtar! Jag har faktiskt smygstartat. tagit fram mina boots i plommon. Ska invigas idag!
3. Att åka på någon höstweekend med någon man tycker om, eller fler. Att åka till någon fin sommarstuga och klä sig mysigt med en stor kofta och Hunterstövlarna i högsta hugg (själv har jag Burberry) är såklart en hög mysfaktor. Sen att ta långa promenader i det vackra landskapet och avsluta dagen med någon god gryta. Eller den klyschiga köttgrytan om man nu äter kött och till det ett gott rödvin. Jag äter dock bara kyckling. Så det kommer upp recept!
4. Min favorit. Naturen! Som är allra vackrast nu på hösten. Upptäck de brinnande färgerna, känn hur luften doftar krispigt och känn hur naturen förbereder sig inför den kalla vintern. Ja, det finns absolut ingen anledning till att inte vara ute i naturen. Jag får lyckokänslor just nu bara jag tänker på det. Även om det fortfarande är Augusti. Jag har redan inbillat mig att det är september.
5. Det är också tid för att gå på lite mer bio än vanligt med vännerna, familjen eller pojkvännen. Sen avslutar man med en sen middag på någon mysig restaurang. Man kan också passa på att gå runt i olika museér. Billigt och roligt! Jag har inte ens varit på alla muséum här i Stockholm.
6. Ingen ser snett på dig eller tycker att du är konstig genom att koka äppelsylt, plocka svamp eller bär. Det som är så gott hemma i köket! Tveka inte! Gå ut i naturen med någon smarrig pickninck. Jag har turen med mig eftersom att min mormor och morfar äger skogar och har en stor gård. Perfekt! Jag brukar gå ut ibland och plocka blåbär. Sen överraska med någon paj. Varför inte?
7. Halloween! Det självklara på hösten. Ruset i Buttericks bland alla kostymer. Sen också miljön, det minns väll alla när man var yngre? Roliga fester, sena kvällar med vännerna och spökliga historier som får en att vara vaken på nätterna. Jag älskar Halloween!
8. Picknicken! Ja, det är inte för sent än. Mysigare nu än sommaren. Att sitta och dricka varm choklad bland höstlöven, inlindad i en mysig stor filt och låtsas som om du är i en amerikanska östkusten. Åh! Jag gör typ det jämt. Vill resa dit på hösten. Bums!
9. Hösten bjuder alltid på en nystart. Då alla glömmer det gamla och börjar på nytt. Då många får nya ideér och kanske börjar plugga något, köper en lägenhet, husdjur eller bara en ny frisyr.
10. Sista punkten. Kanske den bästa? Långa sovmorgnar är nu accepterade. Det gör ju inte bättre om man trivs i sitt hem eller rum. Alla borde inreda det lite höstigare, man mår bättre. Bevisat att av orange och jordiga toner ger kroppen och själen harmoni. Man mår bokstavligt talat bättre! Pricken över i:et vore en öppen brasa.. Sen också pojkvännens famn. Finns inget bättre!